ScIROCco Forum - Das erste Forum zum neuen VW Scirocco 3

Normale Version: Aluminium-Vorderachskomponenten vom Audi S3 sowie vom TT mit mehr Sturz !!!
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Hat mittlerweile mal jemand die Aluradträger für die Hinterachse montiert?


(09.11.2011 15:17)the bruce schrieb: [ -> ]Für die Fronttriebler (Scirocco, Golf & Co.):

[Bild: utool_f_1320847908_3041.jpg]

3C0 505 433 K + 3C0 505 434 K




Das vom S3-Lager für die VA (passt 1:1 beim Scirocco):

[Bild: P1020100_01.jpg]
Aus Japan:

http://euro.superlap.jp/item_detail/153/

[Bild: 153-2.jpg]

Der Sinn?


Eine Höherlegung des Rollzentrums ähnlich wie bei Verwendung der TT-Schwenklager.
Das bringt genauso wie bei den TT-Schwenklagern weniger Seitenneigung und direktere
Lenkreaktionen.
Leider steigt durch die größere Hebelwirkung auch die Belastung im Konus an. Fahne
Dazu gibt's noch mehr Sturz, vermutlich ein gutes Grad mehr !!!



Und um mal ein wenig Licht in die Thematik "TT-Schwenklager" im Vergleich zu S3/Cupra/Passat
und Octavia/Golf zu bringen:


Zitat:As i have this setup fitted to my car i will try to enlightened you a bit.
The information to do this was given to me by Alex @ AKStuning in the UK which has the same setup (almost) on his Skoda Octavia Vrs.

The TT mk 2 hubs in itself gives a wider track unless it's been modified from OEM spec.


As i had all three setup laying at the same time i took some pictures and tried to measure them

[Bild: IMG_3644-netversion-measured-new1.jpg]

S3 and TT compared

[Bild: IMG_3657-netversion.jpg]

S3/Passat

[Bild: S3-brakeflange-netversion.jpg]

TT mk 2

[Bild: TT-brakeflange-netversion.jpg]

The lower control arms

[Bild: IMG_3636netversion.jpg]

[Bild: IMG_3637-netversion.jpg]

[Bild: IMG_3638_rettet.jpg]

[Bild: IMG_3640-netversion.jpg]
Zitat:[Bild: IMG_3639-netversion.jpg]


[Bild: IMG_3641-netversion.jpg]

[Bild: IMG_3642-netversion.jpg]

TT arm being shorter than the other ones

Hubs

[Bild: IMG_3644-netversion.jpg]

[Bild: IMG_3645-netversion.jpg]

[Bild: IMG_3650-netversion.jpg]

[Bild: IMG_3651-netversion.jpg]

[Bild: IMG_3652-netversion.jpg]

[Bild: IMG_3653-netversion.jpg]

Zitat:[Bild: IMG_3654-netversion.jpg]

[Bild: IMG_3655-netversion.jpg]


The TT mk 2 Hub compared to the GTI hub

showing app. 15mm difference in the track width, and if you then add the 7-10mm of the TT mk 2 lower control arms you should get in trouble fender wise

[Bild: IMG_3755-1.jpg]

To fit these to the GTI along with the TT mk 2 lower control arms you need the TT mk 2 balljoints as mentioned several times here.

On to the trouble with the inner and outer tie rods, as also mentioned before they have different lenghts so you need both the inner and outer tierod from the TT mk2, trouble is then that the inner tierod of the GTI has app. 5 mm without tread that goes inside the GTI steering rack which the TT mk 2 inner tierod doesn't have. So ideally you need the TT mk 2 steering rack which Alex has fitted to his Skoda Octavia Vrs with no problems whatsoever.
As i didn't have a TT mk 2 Steering rack on the shelf we machined the 5mm of the GTI steering rack which as the GTI inner tierod also didn't have any tread, this setup has now been on my car more than 6 month without issues, not even on track.
On a sidenote, when you extend the trackwidth with app. 22mm you are stretching the GTI driveshafts to the max and ideally you need the TT mk 2 driveshafts as well.
Actually there is 2 options as there's
1. an OEM setup with different length driveshafts.
2. an OEM setup with equal length driveshaft for the High power cars.

[Bild: IMAG0103.jpg]

[Bild: IMAG0104.jpg]

[Bild: IMAG0105.jpg]

[Bild: IMAG0122.jpg]


To compensate for the wider track i have done 2 things

1. Fitted the Kerscher 30mm wider front wings
2. Had my track wheels made in a 8x18" ET50 as opposed to 8x18" ET 45 in the rear. I could have gone for ET60 and still clear the damper leg, so my next set will ideally be 8,5x18" ET 55 and wider tyres perhaps 255 in the front
Federauflagen vom Audi TT (non S-Line):

Nr 4:

[Bild: 409511000.png]


1K0 512 149 B - TT S-Line/GTI/Golf/A3 etc.

8J0 512 149 - Audi TT (non S-Line) - ~ 7.5 mm dicker
Was bringt die dickere Auflage? Da kommt der Bock doch wieder höher oder nicht?


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Ja, das Gummi macht dort Sinn wo jemand hinten zu tief ist, also bspw. mit Hifi-Ausbau.
(02.11.2012 23:17)the bruce schrieb: [ -> ]Ja, das Gummi macht dort Sinn wo jemand hinten zu tief ist, also bspw. mit Hifi-Ausbau.

Kurz drei Fragen:

1. So kann auch ggf. ein Klappern unterdrückt werden gell?

2. Gibt es so eine Federauflage auch für vorne? Bzw. würde die von den Maßen her auch vorne passen?

3. Wieviel kommt man damit höher?

Danke Smile
1. nö

2. nö

3. keine Ahnung, aber um wieviel sie dicker ist hatte ich ja geschrieben
(02.11.2012 21:17)the bruce schrieb: [ -> ]Federauflagen vom Audi TT (non S-Line):

Nr 4:


1K0 512 149 B - TT S-Line/GTI/Golf/A3 etc.

8J0 512 149 - Audi TT (non S-Line) - ~ 7.5 mm dicker

Die Auflage bleibt ja auch beim Einbau eines Fahrwerks erhalten, sprich Serie. Hast du nen Preis dafür? Könnte bei mir ein Problem lösen Smile
http://www.nininet.de

ps:
natürlich entfällt bei einem Gewinde das obere Gummi
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